Základní informace - Pravidla - O světě - Obecné znalosti
Pravidla
...

Dovednosti

Systém dovedností bude letos opět přepracovaný, navíc doufáme, že specifickým uspořádáním snížíme jejich celkovou nutnost. Narozdíl od minulých ročníků se nebudeme pokoušet dát válečníkovi stejný počet schopností jako mágovi.

Změny se výrazně projeví v mistrovství; někde je, někde není (postižená povolání, nestěžujte si, pokud máte zájem, bojujte na jiných frontách, magické předměty mohou nahradit bájného avatara nebo ochránit před žhnoucím peklem surové magie…).

Základní stupeň dovednosti se naučíte od mistra nebo od kohokoli, kdo ji dobře ovládá (prosíme o RP), pokročilejší stupně získáte procvičováním (bojem, magickou teorií a praxí, bohulibým používáním léčení…). Pokud chcete skládat mistrovskou zkoušku, přibližte toto téma ve své historii, napište, v jaké dovednosti se chcete stát mistrem a dostanete od nás podmínky této zkoušky; pravděpodobně vám zabere podstatnou část larpu. Obecně závisí učení na povolání, někde žádné další stupně nejsou, jinde se musíte učit od mistra atp. (Podrobně je vše rozepsáno v konkrétních pravidlech.) Tento systém může velice nahrávat powerplayerům, zatím jsme ale snad žádného neměli a doufáme, že to vydrží; jednoduše apelujeme na váš zdravý rozum, pět úderů mečem nebo přečtený svitek vás ničemu nenaučí…

Postavy nejsou žádní nováčci, začínají se širokou škálou schopností; i podle začátečních dovedností se dá odhadnout, jak moc se člověk může (ať už hraje sebeaktivněji) zlepšit… (Rozhodně není možné "vytáhnout" schopnost z nuly na třetí úroveň; někdy se dát použít dovednost i v rámci učení se jí - viz konkrétní pravidla) Pravidla jsou nastavená na cca 15 bodů na začátek, za A stupeň dovednosti spotřebujete 1 bod, za B stupeň 2 a za C stupeň 3 body, tzn. za 1 dovednost dáte celkem 6 bodů; neplatí vždy, u některých schopností je v závorce uvedena jiná cena. Pravidla budeme rozesílat po dodání historie; požadujeme odeslání schopností přibližně do přelomu června a července, kdy bude také uzavřeno přihlašování.   

Pokud chcete v průběhu hry dosáhnout mistrovství, je nutné to zapracovat (důkladně) do své historie a poslat tento požadavek orgům. Bude vám přidělen delší a obtížnější výcvik či úkol, speficický pro každého.

Nejvýraznější změnou bude možnost "koupit" si za dovednostní body informace; 2body = 1 informace; nikterak je nedělíme na důležité a nedůležité, využití záleží na vás. Informace budou vybrány/vylosovány a poslány s informačním mailem.


Povolání

Klerici
Druidi
Válečníci
Zloději
Alchymisté
Řemeslníci


Mágové:
Kouzelníci
Elementalisté
Nekromanti

Autor: ...


...

Klerici

Klerici jsou nejvěrnějšími služebníky Iawana a Iewe. Jejich doménou je nepochybně léčení a ochraná a posilovací "kouzla". Umí ovšem i účinně bojovat proti temnotě a zlu. Bývají velice vážení a oceňovaní pro své zázračné schopnosti. Bojují jen velmi zřídka a v zacházení se zbraněmi rozhodně nevynikají. Proti nepřátelským útokům je ovšem chrání božská síla, která z nich vyzařuje.

Zvláštností kleriků je jejich osobní symbol, sestávající z několika „svatých run“, symbolizujících něco krásného a dobrého; často se používají při rituálech.

Nahoru
Autor: ...


...

Druidi

Asi nejnezávislejší povolání, kromě extrémně mocných mágů. Nepotřebují nikoho a, upřímně řečeno, nikdo nepotřebuje je, přestože o sobě tvrdí, že stráží přírodu před lidmi a lidi před přírodou; lidé žijí a stromy rostou i tam, kde nejsou druidi…

Ovládají velice široké spektrum schopností, které jim zajišťují přežití v lese; ve městě jsou takřka bezmocní. Dovednosti se dají opět rozdělit do několika tříd; společnost zachraňují svým přírodním léčitelstvím, ochraňují přírodním požehnáním (… nabízí se srovnání s kleriky?); různé fámy budí jejich schopnost proměňovat se ve stromy a ve zvířata, kterou využívají k průzkumu i boji, v němž jsou – ve svém domovském prostředí – opravdoví mistři (… válečník?); zlí jazykové považují druidy ovládanou přírodní magii za sbírku zákeřných kouzel (mámení, ničení a vyvolávání bestií; a ty odporné pohanské rituály!), navíc s otazníkem za „kouzel“, mágové (… ano, mágové) totiž zařazují tuto magii někam mimo svou normální sférickou. Jak je vidět, druidi jsou směsí několika různých rozvinutějších povolání (…bylo by možné do seznamu přidat alchymisty, kvůli přírodním jedům a bylinkaření).

Nahoru
Autor: ...


...

Válečníci

Všudypřítomní vyznavači síly a zbraní… Válečnický trénink znamená hodiny posilování, cvičení, boje.

Válečnická pravidla prošla výrazným zjednodušením. V Norgathu se vyskytují tři typy válečníků; šermíř (zaměřený na boj mečem proti lidem), strážce (vycvičený k obraně sebe i ostatních, používá dřevcové zbraně nebo štít, často nosí zbroj), berserker (nedá se přímo říci vycvičený, spíš zvyklý rozdrtit všechno kolem sebe svým kladivem). Každá tato škola je představována jednou obsáhlou schopností, s tím, že je možné vzít si několik vedlejších nebo dovednostně expandovat do jiných povolání. Na otázku: „A jak si můžu dál zlepšit válečnické schopnosti??“ existuje jednoduchá odpověď, jediná možnost je naučit se „reálně“ lépe bojovat…

Nahoru
Autor: ...


...

Zloději

Důsledek vzniku řemeslníků (jakožto subjektu, který lze okrást) a příčina vzniku válečníků (jakožto třetího subjektu, který chrání první subjekt před druhým)? Někteří zloději tvrdí, že jakožto třída soustředící se na přerozdělování majetku bohatých chudým jsou pro společnost nepostradatelní; dokládají to tím, že vůbec vznikli.

Každopádně, během věků od stvoření člověka rozšířili svou schopnost porušování konvenční morálky do všech možných směrů – od kapsáře přes vraha až ke kuplíři. Ve ětších městech se – po vzoru řemeslníků – často druží do cechů (což je jediná věc, která umožňuje označit všechny tyto zločince jako zloděje).

Zlodějské schopnosti jsou většinou podmíněny tzv. staminou, což jsou jakési body, udávající výdrž vaší postavy.

Samotné dovednosti by se daly přibližně rozdělit do tří skupin – první zabíhá do alchymie a zahrnuje výrobu a aplikaci jedů a narkotik, ve druhé najdeme dovednosti závisející na šikovnosti - vykrádání kapes, otevírání zámků, identifikaci předmětů, poslední třetí skupina se zaměřuje na boj, respektive na velice rychlé zabití nejlépe omráčené oběti – ovládání střelných zbraní, boj s obuškem, dýkou, podřezání.

Nahoru
Autor: ...


...

Alchymisté

Alchymie je na magické univerzitě vskutku tradičním oborem. Alchymista nebývá zrovna dobrodruhem vhodným "do terénu", ale dokáže vytvořit pozoruhodné věci od lektvarů přes výbušniny až k mocným magickým předmětům. Většinu času tráví svými experimenty, jelikož alchymie vyžauje hodně praxe. Pracují skoro výhradně na univerzitě, která jim nabízí velmi dobré zázemí.

Alchymistickou výrobu chceme pojmout co možná nejreálněji. To znamená, že určitě budete potřebovat solidní alchymistické vybavení. V prvé řadě flakónky, lahvičky, popř. jiné nádoby, užije se i kotlík, hmoždíř, nůž, pro výrobu magických předmětů nějaké amulety, prstýnky apod.

Nahoru
Autor: ...


...

Řemeslníci

Díky řemeslníkům zpravidla bohatnou království, díky nim se rozvíjí obchod. Bohatnou oni, řada zprostředkovatelů odbytu a ve finále i království, které ze všeho vybere nějaké ty daně.

Řemeslníkem rozumíme osobu zaměřující se na jednu z mnoha výrobních dovedností; od tesaře a kameníka po zlatníka a šperkaře; samozřejmě, v rámci každého oboru je mnoho drobnějších specializací.

Tím pádem je jasno; přivezte si věci na svou profesi. Dovednosti na řemeslníky jednoduše nebudou, dostanete seznam možných výrobků s potřebnými surovinami a hrajte si, vyrábějte, čím reálnější, tím lepší. Samozřejmě, seznam možných výrobků si můžete po dohodě s námi rozšířit.

Nahoru
Autor: ...


...

Kouzelníci

Kouzelníci již zdaleka nejsou tak uctívaní jako kdysi. Se sférami už pracují kdejaké pochybné identity a kouzelnické (vyšší) řemeslo jako takové pozvolna upadá. Nicméně institucializovaností došlo k jisté stabilitě. Kouzelníci tudíž ve většině případů drží pospolu a proti sobě jdou pouze pokud z toho mají osobní prospěch :P

Odvětví v rámci magie jsou čistě věcí tradice a prestiže. Combení skillů z několika směrů je značne netradiční vzhledem k malé efektivitě a na začátku není možné! Proto vřele doporučuji vybrat si jen jeden směr. Navíc, u některých skillů je kombinace naprosto nemožná, nicméně v průběhu hry byste teoreticky mohli „ukecat“ mistra aby vás naučil „něco navíc. U kouzelníků klaďte důraz na RP… ostatně, kde ne ;) Takže shrnuto… za počáteční body si „kupujete“ konkrétní skilly, ne odvětví jako u válečníka a to pouze z jednoho směru…

Nahoru
Autor: ...


...

Elementalisté

S pádem staré Norgathské Univerzity padlo též zastaralé členění magie na fyzickou a materiální vedle psychické. Podle nejnovějších výzkumů (zhusta vyšpehovaných v Ghornu) rozpracovala Rada nový koncept vnímání magie a to dle elementů. Přišlo se na to, že přestože magie pochází ze samostatné dimenze, její efekty ve Vayae mají vnitřní podstatu pevně spjatou s některým z živlů. Tudíž specializace na „balík“ kouzel o stejné podstatě umožňuje daleko efektivnější využívání magie. Je to podstatě čaroděj jak ho známe s tím rozdílem, že se hlásí k jednomu živlu a tomu přizpůsobuje svůj oděv, vystupování, atp. Zkrátka zastupuje živel.

schopnosti: všechna možná i nemožná kouzla
doporučení: povolání vhodné pro kohokoliv
Nahoru
Autor: ...


...

Nekromanti

Nekromancer je primárně mág zabývající se fenoménem smrti jakožto unikátním transdimenzionálním fenoménem a vším s tím spojeným, včetně reanimace těl (oživování nemrtvých). Sekundárně je to záškodník jež více či méně nápadně sabotuje veškerou činnost Řádu jako nepřítele číslo jedna. Někteří nechali Zlo, aby jimi prostoupilo a v tomto duchu se nesou všechny jejich činy za každých okolností, čistě jen pro šíření zla, smrti a chaosu. Zlo vůbec není obsaženo v nekromantské doktríně. Nicméně je to tradice…

Nekromancie jako samostatný „obor magie“ je znám zhruba 800 let. Je to původně odštěpená větev fyzické magie jejíž členové se velmi záhy začali zabývat (zřejmě kvůli stíhání příslušníky Řádu) temnou magií a vůbec vším co se týkalo Temného „boha“ coby protipólu Řádu. V průběhu věků konflikt, který byl původně čistě otázkou etiky (využívání mrtvých těl) , přerostl v základní boj Dobra a Zla. Je ovšem nutno podotknout, že nebýt pronásledování, nekromanceři by se na stranu Zla vysoce pravděpodobně nepostavili.

schopnosti: nekromancie, nějaká ta nečistá magie a využívání jedů
doporučení: u tohoto povolání, přestože je tu reálná možnost skillení je naprosto nutné kvalitní RP
Nahoru
Autor: ...